ANDRZEJ KRYŃSKI, PEDAGOGIKA GRUPY – POSZUKIWANIE NOWYCH METOD W PROCESIE KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI

  • Maria Szymańska

Abstract

Zagadnienie kształcenia nauczycieli i pedagogów można uznać ja- ko kluczowe z punktu widzenia potrzeb zmiany w polskiej, europejskiej i światowej edukacji. Tak jak na całym świecie, i w Polsce instytucje takie jak szkoły i placówki opiekuńczo-wychowawcze zmieniają się głównie pod wpływem wyzwań i potrzeb cywilizacyjnych, w tym głównie społecznych. Nie dziwi więc, że szkoły w sposób kategoryczny potrzebują i wymagają nowoczesnych nauczycieli i pedagogów, którzy byliby w stanie sprostać aktualnym, nowym wymaganiom i niezwykle trudnym oczekiwaniom wielu środowisk. We współczesnych pedeutologicznych koncepcjach kształcenia nauczycieli podkreśla się rolę i znaczenie przygotowania kandydatów na nauczycieli do rozwijania ich uczniów w niezmiernie ważnym procesie kształcenia i wychowania w i do nowej rzeczywistości.

Abstract views: 235
PDF Downloads: 273
Published
2014-05-08
How to Cite
Szymańska, M. (2014). ANDRZEJ KRYŃSKI, PEDAGOGIKA GRUPY – POSZUKIWANIE NOWYCH METOD W PROCESIE KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI. Scientific Journal of Polonia University, 9(2), 161-164. https://doi.org/10.23856/0910