ŚRODKI FARMACEUTYCZNE W MEDIACH

  • Sylwia Mackiewicz Polonia University in Czestochowa
  • Bartosz Wanot Polonia University in Czestochowa

Abstrakt

Marketing farmaceutyczny ma na celu zwrócenie uwagi odbiorcy na cenę, dostępność oraz pozytywne skutki, jakie wiążą się z zażywaniem danego produktu. Skonstruowany jest on tak, by potencjal- ny odbiorca poczuł się w pełni usatysfakcjonowany. Łatwy dostęp do środków farmaceutycznych, popularność oraz obietnica, jaką producenci zamieszczają w sloganach reklamowych to najważniejsze elementy od- powiadające za rozpoznawalność produktu. Po zapoznaniu się z opinią publiczną społeczeństwa dotyczącą środków farmaceutycznych w me- diach istotne jest przeanalizowanie tego, jak reklamy wpływają na pod- świadomość odbiorców, jak często dokonują zakupu danych leków oraz czy spełniają one ich oczekiwania. W przeprowadzonej ankiecie respondenci odpowiadali na pyta- nia związane ze stosowaniem farmaceutyków. Ankieta miała za zadanie określić, jakie czynniki wpływają na ludzi podczas dokonywania zakupu środków medycznych. Zapytano również o odczucia oraz reakcje respon- dentów, jakie wywierają na nich reklamowane farmaceutyki. Z przeprowadzonych badań wynika, iż respondenci niechętnie kupują reklamowane środki, których wcześniej nie przetestowali. Podczas ich wyboru kierują się przede wszystkim osobistymi doświadczeniami. Przeważająca liczba ankietowanych jest świadoma tego, iż kampanie

Wykaz bibliografii

Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym. Kraków: Wolters Kluwer Polska; 2005

Jarosz M., Suplementy diety a zdrowie. Warszawa: PZWL; 2008

Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006r. (DzU. Nr. 171, poz. 1225)

Gawęcki J, Roszkowski W, Żywienie człowieka a zdrowie publiczne. Warszawa: PWN; 2009

Dejnaka A. Strategia marki, produktów i usług reklamy, Gliwice: Wydawnictwo Helion; 2006

Lewiński P., Obraz świata w reklamie. Język a Kultura 2000;13:205-212

Olszewska A. Segmentacja podstawą budowania strategii marke- tingowej na rynku farmaceutycznym. Problemy zarządzania 2006;12:166-176

Kosieradzka O. Techniki zarządzające uwagą odbiorcy. Kozłowska A.(red.). Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem. Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012;114-128

Kubiak A. Kuleczka-Raszewska M. Wpływ reklamy na wybory zdrowotne Polaków. Med. Og Nauk Zdr. 2014;20:26-30


Abstract views: 435
PDF Downloads: 192
Opublikowane
2015-10-14