WSPÓŁCZESNE TECHNIKI PEDAGOGICZNE W PROCESIE KSZTAŁCENIA SZKOŁY WYŻSZEJ
Abstrakt
W artykule omówiono możliwości edukacyjne i dydaktyczne nowoczesnych technologii pedagogicznych, posługiwanie się którymi jest jednym z obiecujących kierunków rozwoju szkolnictwa wyższego. Autor artykułu przedstawia algorytm oraz skuteczne wdrożenie najczęściej używanych technologii pedagogicznych w kształceniu studentów, a mianowicie: portfolio technologiczne, technologie projektowe oraz technologie rozwoju krytycznego myślenia i pisma.Wykaz bibliografii
Abrami, P.C., & Barrett, H. (2005). Directions for research and development on electronic portfolios. Canadian Journal of Learning and Technology, 31, 1-15. [in English]
Astleitner, H. (2002). Teaching critical thinking online. Journal of Instructional Psychology, 29(2), 53-76. [in English]
Barber, M., Rizvi, S., & Donnelly, K. (2013). An Avalanche is Coming: Higher Education and the Revolution Ahead. London: Institute for Public Policy Research. [in English]
Bespal'ko V. P. Elements of pedagogical technology.- М.: Prosveshhenie, 1989.- 231 p. [in Russian]
Choy, S. C. & Cheah, P. K. (2009). Teacher perceptions of critical thinking among students and its influence on higher education. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(2), 198-206. [in English]
Duron, R., Limbach, B. & Waugh, W. (2006). Critical thinking framework for any discipline. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 17(2), 160-166. [in English]
Lloyd, M. & Bahr, N. (2010). Thinking critically about critical thinking in higher education. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 4(2), vol. 4, 1-16. [in English]
Klarin M. V. Pedagogical technology in the educational process: analysis
of foreign practices.- М: Pedagogika, 1989.- 132 p. [in Russian] Selevko G. K. Modern educational technologies. - М.: Pedagogika,
-146 p. [in Russian]
Wade, A., Abrami, P.C., & Sclater, J. (2005). An electronic portfolio for learning. Canadian Journal of Learning and Technology, 31, 33-50. [in English]
Abstract views: 270 PDF Downloads: 1602
Copyright (c) 2016 Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.