PRAKTYKA PRACY SOCJALNEJ Z LATYNOSAMI ORAZ POLAKAMI W OPARCIU O BADANIA PRZEPROWADZONE W NEW JERSEY ORAZ NOWYM JORKU W USA
Abstrakt
Zadania stawiane pracownikom Socjalnym w pracy z Imigrantami nie są łatwe. Wymagają one dużej wiedzy od pracownika socjalnego na temat komunikacji międzykulturowej, znajomości procedur prawnych i administra- cyjnych, które mogą dotyczyć cudzoziemców. Wiele z ośrodków stawia sobie pytania: jakie techniki i metody pracy są najbardziej skuteczne w pracy z imi- grantami. Jak poprawić stan wiedzy na temat ochrony zdrowia i dostępu cudzo- ziemców do lecznictwa w USA. Jak uwrażliwić pracowników socjalnych na spe- cjalne potrzeby obywateli państw trzecich oraz konsekwencje i zagrożenia wyni- kające z braku kompetencji międzykulturowych. Niniejszy artykuł ukazuje prace pracowników socjalnych z imigrantami pochodzenia Polskiego i latynowskiego na przykładzie Stanów New Jersey i New York w USA. Artykuł ten jest częścią większego projektu badawczego jaki prowadzi autor. Na potrzeby tego artykuły wybrano najważniejsze elementy dotyczące zagadnienia tematu.Wykaz bibliografii
Brueggemann, W., The practice of macro social work, Cengage Learning 2013.
Byrne, P., Social Movements in Britain, Routledge 2013. Dimmock,C.,Leadership,capacitybuildingandschoolimprovement:Concepts, themes and impact, retrieved form http://eprints.gla.ac.uk/86367/
Giddens, A., Introduction to sociology, WW Norton & Company 2012.
Glinka, B., 8. Strategies of Development of Polish Immigrant
Entrepreneurs in the USA1. INTERNATIONAL BUSINESS FROM THE CENTRAL EUROPEAN PERSPECTIVE, 97.
Huber, M., Knottnerus, J. A., Green, L., Horst, H. V. D., Jadad, A. R., Kromhout, D., ... & Smid, H. (2011), How should we define health?, British Medical Journal 2011, 343(6).
Jackson, K. F., & Samuels, G. M. (2011), Multiracial competence in social work: Recommendations for culturally attuned work with multiracial people, Social Work, 56(3).
Leys, A. J., & Vanclay, J. K. (2011). Social learning: A knowledge and capacity building approach for adaptive co-management of contested landscapes, Land Use Policy, 28(3), retrieved from http://www. sciencedirect.com/science/article/pii/S0264837710001171
Mooney, L. A., Knox, D., & Schacht, C., Understanding social problems, Cengage Learning 2012,retrieved from, ttp://books.google.co.uk/books?hl=en&lr=&id=s2XxRrRszOkC&oi=fnd&pg= PT8&dq=ocial+movements+as+combined+challenges+&ots=29utB3 HFTU&sig=-jtJ_TCRb0mIvihIBKqUS3SqZJA#v=onepage&q=ocial%20 movements%20as%20combined%20challenges&f=false
Potochnick, S. R., & Perreira, K. M., Depression and anxiety among first-generation immigrant Latino youth: key correlates and implications for future research, The Journal of Nervous and Mental Disease 2010 198(7).
Reisch, M., & Andrews, J., The road not taken: A history of radical social work in the United States, Routledge 2014.
Rooney, R., Direct social work practice: Theory and skills. Cengage Learning 2011.
Simich, L., Maiter, S., & Ochocka, J., From social liminality to cultural negotiation: Transformative processes in immigrant mental wellbeing, Anthropology and Medicine 2009 16(3).
Tudor, K., Mental health promotion: Paradigms and practice 2013, retrieved from http://books.google.co.uk/books?hl=en&lr=&id=saO0AQA- AQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=different+mental+health+promo- tion+discourses&ots=PSS9HDK3pN&sig=guIDjQDWbnNdH1tUYR7I- wSS8GAA#v=onepage&q=different%20mental%20health%20 promotion%20discourses&f=false
Van Wormer, K., Human behavior and the social environment, micro level: Individuals and families, Oxford University Press 2010.
Abstract views: 402 PDF Downloads: 145