STUDENCKIE PRAKTYKI PEDAGOGICZNE PAŃSTWOWEGO UNIWERSYTETU PEDAGOGICZNEGO IMIENIA IWANA FRANKI W DROHOBYCZU I AKADEMII POLONIJNEJ W CZĘSTOCHOWIE: ANALIZA PORÓWNAWCZA

  • Mariya Vynarchyk Polonia University in Czestochowa

Abstrakt

Praktyki pedagogiczne stanowią integralną część programu nauczania i realizowane są zgodnie z zasadami regulaminu praktyk studenckich oraz zgodnie z prawem o szkolnictwie wyższym. Niniejsze opracowanie skupia się na analizie porównawczej praktyki pedagogicznej Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego imienia Iwana Franki w Drohobyczu i Akademii Polonijnej w Częstochowie i należy do dziedziny pedagogiki, która znajduje odzwierciedlenie w badaniu istotnych kryteriów praktyki pedagogicznej w systemie edukacji: podstawowe definicje, postanowienia ogólne, cele i zadania, efekty kształcenia, terminy organizacji i realizacji, formy praktyk.

Wykaz bibliografii

Praktyki pedagogiczne w Akademii Polonijnej w Częstochowie www.praktyki.ap.edu.pl

Poradnik praktyk pedagogicznych. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku, Wyd. EXPOL, Włocławek 2011.

Praktyki pedagogiczne w systemie kształcenia nauczycieli, red. B. Walkiewicz, Wydawnictwo CODN Warszawa 2006.

E. Kozdowicz, A. Przecławska, Absolwent pedagogiki dziś – perspektywa teorii i praktyki pedagogiki społecznej, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2006.

Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na wydziale humanistycznym, UMCS www.praktyki.wh.umces.lublin.pl


Abstract views: 246
PDF Downloads: 124
Opublikowane
2015-11-06